Blogger Backgrounds

:: SEKADAR RENUNGAN ::

“Nabi Muhammad S.A.W suka memulai dari sebelah kanan saat mengenakan sandal, menyisir rambut, bersuci, dan dalam seluruh aktifitas beliau.”

: : SAYANG KAWAN-KAWAN SEMUA : :

Thursday, August 18, 2011

kAd rAyE pUakA


Tanggal 18 ogos 2011,,pkul 10.30 malam,,,perjalanan aku balik kampong menaiki EX5 dream kesayanganku,,memang btOl2 puaka…korang nk tau nape?? Sebab semasa dalam perjalanan ade orang tahan aku,,dan dye bagi sepucuk surat….nk tau surat ape??ok kte cter balik dari awal..

Kul 10 malam,,aku dari kampus niat bukan main suci lagi plan nk sahur dan berbuka 2 petang kat umah..ape lagi,,start mOtO,,pecut la balik umah…hehehe..tengah2 merempit dengan member aku,,Faez Choezone…aku pun potong sebuah kete waja..haaaa,,yg xleh blah nye,,kete waja tu kete POLIS..khah3…

ape lagi,pecuuutttttttttt..sampai je kt depan dr jauh Nampak mcm roadblock..aduhhh laaaa,,dh la moto x tampal P,,no plat lak HARAM..sib baik sidemirror aku sempat pasang…ape bleh buat,,REDHA je la..dengan nama ALLAH aku meneruskan perjalanan..

Sampai kt roadblock,,,kene tahan…belum sempat nk matikan enjin,,,abg POLIS tu dh ckp…’’amboi,,lawa nye no plat ‘’..aku hanya mampu tersenyum….pstu datang seorang POLIS yang TUA sdikit,,,brbual dgn aku…

Polis : “mari mano lagi dik”..
aku : “xdop eh cik,,mari Gong Badok..nk balik JETEH..nk sahur buko umoh bleh 2 male”
polis : “dh bakpo comey sangat no plat???wt tubik lessen,,ic…”
aku : “moto abe cik,,pinje nk balik umoh “….????????????

Pstu datang la sorang lagi POLIS muda…ckp bukan main kerek lg…ugut nk angkat kat balai ape bagai…nk saman,,saman je la…ape aku heran..(tapi heran gk duit melayang)huhuhu..polis tu pun tanye aku..”mum nk suruh aku same gapo ni??no plat ko,,,xdop P??” no plat rm150,,xdop P rm50…aku pun menjawab,,” same hok muroh2 dah la cik,,sian lok sayo”….akhir nye,,aku di saman sebab xde stiker P…

Dengan perasaan bengang pun ade,,happy pun ade,,lucu pun ade..aku anggap surat saman itu sebagai KAD HARI RAYA yang paling indah dalam hidup aku…ade gambar tapi xde cable nk cucuk kat laptop..

Kalau korang nak tahu,,ini lah kali kedua aku diminta untuk menunjukkan lesen,,,dan inilah juga kali kedua aku di saman…ape kah malang nasibku ini…pasni rase cam nak tampal je P biar penuh kat Moto,,tapi cam melampau la plak…ape2 pun,,ini akan ku jadikan pengajaran dan pasti tidak akan aku ulangi lagi..INSYAALLAH..hehehehe

SALAM RAMADHAN  ^.^

p/s : korang yang ade lesen P,,sila la tampal P…lau x,,,jd la nasib cam aku..huhuhuhu…

No comments:

Post a Comment