Blogger Backgrounds

:: SEKADAR RENUNGAN ::

“Nabi Muhammad S.A.W suka memulai dari sebelah kanan saat mengenakan sandal, menyisir rambut, bersuci, dan dalam seluruh aktifitas beliau.”

: : SAYANG KAWAN-KAWAN SEMUA : :

Monday, August 29, 2011

my MUM terBAEEKKK

TERBAEEEEKKKK…

haaa,,nk tau x…esok dh nk raye…hari ni,,,my MUM buat macam2 tau x..hehehe..memang xtau penat lelah ke my MUM ni…pagi jahit baju raye kak n adik2….pstu tengah hari sibuk buat juadah plak..juadah berbuka n juadah untuk raye esok..nk tau x ape??

Hari ni pagi2 lagi abang aku pegi pasar KUALA BESUT..beli ape??beli sotong 3 kg…nk buat……KETUPAT SOTONG..urmmm,,yummmyyyy..bez gler kot ketupat soto…ini adalah antara makanan yang aku paling suke,,turun temurun..hehehehe…

Pastu tengahari tu,,,abang aku pegi beli ayam plak…3 ekor kOt beli ayam…ape yang my MUM nk buat aku aku xtau..aku just bertindak mengikut arahan(biar pun keje aku duduk saje je)hahahahha…ayam tu untuk buat GULAI ayam,,,,SOTO…wahhh,,bukan main lagi my MUM masak untuk raye kali ni..hehehe…
Jolok kelapa,,nk santan…tahun ni aku xyah susah2 pegi Bandar,,,susah2 cari santan…tahun ni santan depan umah je,,,KELAPA depan umah plak memang terbaekkk,,tahun ni buah nye membuak2 plakk..hahahaha…keje aku,,,amik kelapa…x banyak,,x sikit…8 biji…rase la gak lenguh2 tangan..puasa la kate kan..hahaha..

Pastu,,,buat ketupat nasi lak…ntah la aku pun xtau brape jenis menu dye buat..banyak kOt…mcm2 kuih dye buat,,,pulut dalam daun pisang la…popia ikat la…mcm astro la jgk,,macam2 ade..ape2 pun,,my MUM terbaik…xsabar rase nk makan,,n nk raye esok..hehehe..tp,,malam ni main meriam dulu..hahahha…

SELAMAT HARI RAYA…

SALAM SYAWAL  ^.^ 

p/s : ketupat sotong bezzzz..hahahhaa

No comments:

Post a Comment