Blogger Backgrounds

:: SEKADAR RENUNGAN ::

“Nabi Muhammad S.A.W suka memulai dari sebelah kanan saat mengenakan sandal, menyisir rambut, bersuci, dan dalam seluruh aktifitas beliau.”

: : SAYANG KAWAN-KAWAN SEMUA : :

Saturday, September 17, 2011

aku dh MENGEMBANG ke ??

Assalamualaikum w.b.t…..

Korang sihat????harap2 sihat la….

Sebut pasal sihat ni,,entri kali ni aku nk citer bab kesihatan..kesihatan amat penting tau dalam kehidupan kita seharian..cewaaahhhhh…hehehehe…sebenar kt sini nk kongsi citer,,,pasal aku TEST KESIHATAN…haaaaaa..nk tau x??jOm,,,baca bawah lagi….

TARIKH :  15-19 september 2011 

TEMPAT : UniSZA 

telah adakan MAJLIS KONVOKESYEN kali ke-3…so,,ade la pesta @ festival konvo kat hujung pagar blakang..besar la jugak majlis tu,,cam konsert jOm HebOh pun ade…jOm3x..jOm heboh heboh…hehehehhe…


aku student INDUSTRIAL DESIGN…IDE ade la buat gerai pameran,,sal2 produk pelbagai…pastu jiran sebelah tu gerai budak2 NURSING…kebetulan kat gerai tu ade buat pemeriksaan kesihatan,,PERCUMA gitu..hahahha..ape lagi,,,SERANG ar…

ade la 3 4 5 6 orang bdak2 NURSING yang aku kenal…1st tu cek tinggi n berat….bukan main bergaya lagi naik atas penimbang tu,,ingat kn tubuh ni maintain ke ape….korang nk tau result dye??????huhuhuhu..cm malu je nk ckap..

***********************************************

berat badan = NAIK    dari 56 kg naik 2 kg……pastu…yang x leh blah nye tinggi plak bkn nk naik,,TURUN ad ear..aku pun hairan cmne tinggi bleh turun dari 173cm kpd 171.5..huhuhuhuhu…
apekah semua itu..apakah semua itu???????adakah aku sudah GEM**……………huhuhuhuhu..mustahil,,,sbb kalau ikut kan gaya makan,,,makan nasi 2 hari skali kOt…tp kadang2 2 kali sehari..hehehehhe…argggghhhh,,x kisah la,,janji still ramai yang kate aku ni KURUS……eh silap,,bkn kurus..tp normal,,,tegak,,orang ganu kabo KHATANG…hehehehhe…xde kesan yang mengatakan aku gemuk,,sbb baju2 aku yang kecik,,still aku bleh pakai…. ^.^

BMI badan pun stabil….lepas tu,,,pegi cek tekanan darah plak….nasib baik ok je…darah normal lg..pdahal pagi tu x makan ape pun lagi,,perut kosong..tp,,,cam xde effect je..agak nya aku ni ROBOT kot..hehehehhe..tekanan darah 110/80…ape yang 110/80 pun aku xtau,,bdak nursing tu cakap darah normal,,aku pun x amik kisah..kira normal la tu,,xkn bdak tu nk tipu aku plak..hehehehe..

Settle je cek darah,,pegi cek lemak dalam badan…haaaa,,nk tau x brapa lemak dalam badan aku ni,,,11% je….bermakna…..yang 89% lagi tu…OTOT la kan…hahahahaha…kalau dh lemak rendah,,,BMI normal,,darah pun OK…bermakna….aku masih lagi sihat waalfiat..hehehhe…

Last skali ingat nk cek jenis darah,,,tp…kt meja cek darah tu org yang jaga kat ctu wt bodo je..aku pun malas la nk cek,,,cm x nak layan je….so,,,skrang ni persoalan yang smpai skrang aku x tau….APAKAH JENIS DARAH DALAM TUBUH AKU?????huhuhuhu…. A ke?? B ke?? AB ke?? O ke??? G ke???eh,,G mne ade..hehehhehe….xpe la,,mgkin lain kali aku leh cek lg..hehehehe…

*********************************************

Urmmm,,dh habis dh…xtau nk membebel ape dah dlm entri kali ni…konfius je,,aku ni mengembung ke mengembang???hehehehe…harap2 2 2 x..ape2 pun,,korang jgn lupa jaga kesihatan ye..ksihatan tu penting….babai….cerita lagi dilain masa…

p/s : jaga diri elok2,,jaga kesihatan.. ^.^

No comments:

Post a Comment